Muggenbeten, visum en lekker zonnen - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Jacqueline Wondergem - WaarBenJij.nu Muggenbeten, visum en lekker zonnen - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Jacqueline Wondergem - WaarBenJij.nu

Muggenbeten, visum en lekker zonnen

Door: Jacqueline

Blijf op de hoogte en volg Jacqueline

05 Februari 2013 | Suriname, Paramaribo

Nafu ! (goedeavond)

Ik ben helemaal goed aangekomen in Suriname!
Zaterdag ging de wekker erg vroeg en om 6uur zaten we al in de auto richting schiphol, waar mijn lieve broer, zus, Merijn en Isabelle, en mijn ouders mij kwamen uitzwaaien.
Voor ik het wist zat ik al het vliegtuig(we hadden een halfuurtje vertraging.) en 9 uur later stond ik in het warme Suriname.

Wij kwamen rond 21.00uur Surinaamse tijd aan in ons huis waar we al een aantal huisgenoten hebben ontmoet.
We wonen in totaal met z'n 20e hier in huis, erg gezellig!

Ik heb zojuist mijn eerste avontuur beleefd en overleefd, fietsen! Je moet hier aan de linker kant van de weg rijden en verkeersregels zijn totaal anders.(links heeft voorrang, heel veel toeteren, en voor de rest weet ik het nog niet.. haha)

Vandaag moesten we van alles voor ons visum regelen, en als je hier in banken etc. komt moet je met lange broek, lang shirt en dichte schoenen, prettig met 30 graden!
Woensdag hebben we een afspraak met ons stagebegeleider en maandag starten we op onze basisscholen(we horen woensdag waar.)
a.s. weekend gaan we waarschijnlijk ons eerste tripje doen, een nachtje ergens in een hangmat slapen.

Het weer is hier echt heel gek, het ene moment heb je tropisch regenbuien, staan daadwerkelijk de straten blank(door dit water moet je proberen niet te lopen.. lastig!) en het volgende moment is alles weer droog, binnen een uur! het is de afgelopen dagen 30 graden geweest, heerlijk!

status muggenbeten: 17

Liefs uit Paramaribo

  • 05 Februari 2013 - 11:57

    Francis:

    Hoi Jacqueline,

    Fijn om te lezen dat jullie goed zijn aangekomen en een beetje beginnen te wennen. Woensdag dus de kennismaking met meneer Ganga. Ik ben erg benieuwd. Fijne dag vandaag. Lekker in het zonnetje.

    Groetjes van Francis

  • 06 Februari 2013 - 21:28

    Henriëtte:

    Ha Jacqueline,

    de teller van de muggenbeten al verder opgelopen? Gelukkig verder veel positiefs ;) Hier was het koud vandaag, gisteren sneeuw en hagel de hele dag... en bij jullie lekker warm, geniet ervan.
    Hoe was de kennismaking met meneer Ganga? Ik ben heel benieuwd!

    Groeten,
    Henriëtte

  • 12 Februari 2013 - 13:50

    Jos De Jong:

    Beste Jacqueline,

    Goed om te horen dat je je draai al een beetje hebt gevonden. Ik ben zeer benieuwd naar je eerste ervaringen en zeker waar het gaat om het onderwijs. Geniet en laat je inspireren door je nieuwe omgeving!

    Met vriendelijke groet,
    Jos de Jong.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jacqueline

Actief sinds 02 Jan. 2013
Verslag gelezen: 566
Totaal aantal bezoekers 9834

Voorgaande reizen:

02 Februari 2013 - 30 Mei 2013

Paramaribo

Landen bezocht: