Biki Pan en de eerte stagedagen - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Jacqueline Wondergem - WaarBenJij.nu Biki Pan en de eerte stagedagen - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Jacqueline Wondergem - WaarBenJij.nu

Biki Pan en de eerte stagedagen

Door: Jacqueline Wondergem

Blijf op de hoogte en volg Jacqueline

12 Februari 2013 | Suriname, Paramaribo

Ik maak hier zo veel mee dat ik het niet eens allemaal kan beschrijven.
Afgelopen weekend zijn we richting het Biki Pan meer geweest, ongeveer 6 uur rijden inclusief allemaal stops in verschillende districten vanaf Paramaribo. Overal kregen we uitleg van onze gids. Erg interessant!
Toen we eindelijk in Nikiri waren aangekomen zijn we met bootjes richting ons huis op het meer (ongeveer een uurtje varen) gegaan. We hebben dit weekend zoveel dieren gezien, apen, slangen, kaaimannen, verschillende vogels. Ontzettend mooi allemaal. We waren met een groep van 12 + nog een kok en wat begeleiding. We hebben lekker Surinaams gegeten!
We sliepen in een hangmat buiten(wel met een dak) zodat we de zonsopgang konden bekijken, (jammer dat ik alleen een uur te laat wakker werd. haha!)

Gister had ik mijn eerste stage dag, we zijn hartelijk ontvangen op de R. sloote school. Ongeveer kwartiertje fietsen vanaf ons huis, goed te doen dus!
Er waren eerst wat misverstanden toen we hier in Suriname aan kwamen, het SPI dacht namelijk dat wij hier naar de pabo kwamen ipv stage lopen, er waren dus in de eerste instantie nog geen stagescholen voor ons geregeld. Gelukkig zijn ze erg flexibel hier en is alles goed gekomen.
Gister stond ik in klas B2(groep 2) toen mocht ik voornamelijk observeren maar vandaag werd ik ineens met Hanna samen naar de B1 klas geroepen(ook groep 2) de juf was ziek en wij mochten heel de dag samen lesgeven.

A.s. donderdag moeten we toch een dag naar het SPI(pabo) dus moeten we hier om 6.15uur al weg! ja school begint hier vroeg!

Voor jullie alvast een fijne Valentijnsdag! (dat wordt hier heel groot gevierd, heel de school is al versierd, en de straten ook!)

Liefs uit Paramaribo!

  • 13 Februari 2013 - 09:48

    Francis:

    Hoi Jacqueline,

    Vandaag weer een stagedag? Leuk, die foto's!

    Groetjes van Francis

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jacqueline

Actief sinds 02 Jan. 2013
Verslag gelezen: 678
Totaal aantal bezoekers 9819

Voorgaande reizen:

02 Februari 2013 - 30 Mei 2013

Paramaribo

Landen bezocht: